Katamarán tanfolyam

Katamarán tanfolyam


Miért éppen katamarán?

Ha a sebesség és az adrenalin megszállottja vagy, ha neked nem elég a nyugodt vitorlázgatás vagy evezés, akkor a katamaránt neked találták ki!
A katamarán
a vitorlázás egy magasabb szintje, sebességben és élményben a szörfözéshez, kite-hoz áll közelebb, mint az egytestű hajókhoz. Másképpen: egy átlagos  “strand” katamaránnal könnyen elérhető olyan sebesség, ami csak a legdrágább, high-tech modern egytestűekkel lenne elképzelhető.
Ráadásul a katamarán vitorlázás viszonylag könnyen, akár pár óra alatt megtanulható, szemben a szörfözés vagy kite-ozás szezonokon átívelő tanulási idejével. A katamaránhoz nem kell (persze nem árt) boszorkányos ügyesség, gyorsaság és egyensúlyérzék, hogy kiélvezhesd a száguldás élményét.
További előnye, hogy viszonylag széles széltartományban élvezetes a katamaránozás, főleg a Balatonon jellemző gyengébb szeleket lehet jól kihasználni.
Bár a tapasztaltabbak egyedül is vezethetnek katamaránt, a szörffel és kite-al ellentétben ideális arra, hogy egy-két utast magaddal vigyél. Így megoszthatod az élményt a barátokkal családtagokkal is. Jelentkezz a katamarán tanfolyamra, és próbád ki a víz feletti száguldás élményét!

 

Kinek való a katamaránozás?

  • Neked való, ha szereted a kihívásokat
  • Neked való, ha a sebesség megszállottja vagy
  • Neked való, ha szeretnéd a meglévő vitorlás tudásodat új szintre emelni
  • Neked való, ha szeretnéd megosztani az élményt másokkal is

Tapasztalt vitorlázóként kell-e tanfolyamot végeznem a katamaránozáshoz?

Mindenképpen szükséges az alap katamarán tanfolyam elvégzése. Persze a katamarán is egy vitorlás vízi jármű, az elvi működése megegyezik a szörffel, kite-al, és a többi vitorlás hajóval. De a technikai és gyakorlati részletek nagyban különböznek az előbbiektől. Ha nem szeretnél a saját magadnak és másoknak sérülést, balesetet okozni, szeretnéd megóvni magad és a hajód, akkor jelentkezz a tanfolyamra. Nem csak az alapvető biztonsági tudnivalókat fogjuk átbeszélni, hanem minden fontos manővert  gyakorolni fogunk, és a felszerelés óvására, a helyes tárolásra is ki fogunk térni. Sokan nem gondolják, de még a katamarán parti tárolása sem magától értődő dolog, bizony sokaknak okozott ez kellemetlen meglepetést. Hidd el, ez esetben jobban jársz, ha nem a saját károdon tanulod meg 🙂

Kell-e “papír”, jogosítvány a katamaránozáshoz?

A jelenlegi szabályozás értelmében a katamarán (29 m2 vitorlafelület alatt) vitorlás vízi sporteszköznek minősül, tehát Magyarországon nem kötelező hozzá vezetői engedély. Ez nem azt jelenti, hogy bárki vezethet katamaránt, hiszen a vezetéshez komoly tudás és tapasztalat szükséges. A ide vonatkozó hajózási szabályokat és biztonsági tudnivalókat, kötelező és ajánlott felszereléseket részletesen át fogjuk beszélni a tanfolyamon.
Ha viszont külföldön is szeretnél katamaránozni, hajót bérelni akkor szükséged lesz valamilyen nemzetközileg is elismert igazolásra a tanfolyam elvégzéséről. Nálunk az oszták/német VÖWS/VDWS szervezet katamarán igazolványát szerezheted meg, amit a világon szinte mindenütt elismernek.

Szükséges-e vitorlázó tapasztalat a katamarán tanfolyamhoz?

A katamaránozás a vitorlázás egy magasabb szintje, ami a sebességről, precíz egyensúlyról és az élményről szól. Ezért szükséges hozzá, hogy a vitorlázás alapjaival már tisztában legyél, itt a sebesség miatt már kevésbé lehet hibázni. Egytestű hajókkal viszont sokkal egyszerűbb és kényelmesebb az alapokat megtanulni, teljesen kezdőknek először az Intenzív kezdő vitorlás tanfolyam elvégzése, vagy legalább egy vitorlás gyorstalpaló teljesítése szükséges .

Milyen katamarán tanfolyamok vannak?

Két fajta tanfolyamunk van, a kezdő és haladó katamarán tanfolyam. A kezdő tanfolyam azoknak való, akik vitorláznak már, de most először próbálják a katamaránozást. Ennek megfelelően a tanfolyamban minden technikai, gyakorlati és biztonsági tudnivaló benne van ahhoz, hogy tanfolyam elvégzése után önállóan is tudjál katamaránt vezetni.
A haladó katamarán tanfolyam azoknak való, akik tudnak már katamaránozni, de szeretnének kipróbálni egy komoly versenyhajót, és megtanulni a genakkerezés, trapézolás technikáját.

Mit tartalmaz a  6 órás kezdő katamarán tanfolyam?

Igyekszünk minden – a tapasztalataink szerint fontos  – elméleti, gyakorlati, technikai és biztonsági tudnivalót átadni nektek. Természetesen a valódi tudás majd a vitorlázott órák alatt fog összegyűlni, de a tanfolyam elvégzése után már nyugodt szívvel kezdhettek el önállóan vitorlázni. A kezdő katamarán tanfolyamhoz svert nélküli, könnyeben kezelhető strand katamaránokat használunk (Dart 18, Dart 20, Topcat Spitfire, Hobie 16). A kezdő katamarán tanfolyam 2×3 órás, amiből 2×1 óra elmélet illetve technikai rész, 2×2 óra pedig vitorlázás. A tanfolyamhoz oktató jegyzet füzetet is adunk, amit később is bármikor elő tudsz majd venni. A tanfolyamhoz minden szükséges felszerelést biztosítunk (mentőmellény, trapéz neoprene ruha), de ha van már sajátod, akkor azt is elhozhatod.

  • Vitorlázás elmélet – vitorlázás gyors hajókkal
  • Katamarán össze és szétszerelés, katamarán specifikus alkatrészek
  • Biztonsági tudnivalók, kötelező és ajánlott felszerelések
  • Vízreszállás, elindulás, kikötés
  • Hajóvezetés, manőverek
  • Kormányzás, schotttolás
  • Trapézolás legénységként
  • Biztonságos tárolás és a felszerelések kíméletes használata

Mit tartalmaz a 4 órás haladó katamarán tanfolyam?

A haladó katamarán tanfolyamon igyekszünk a maximumot kihozni a hajóból, az apró beállításokat és a hajóvezetést is optimalizáljuk a lehető legnagyobb sebesség és élmény érdekében. A haladó katamarán tanfolyamon genakkeres, 2 trapézos, svertes verseny hajókat használunk.( F18 és F20) A tanfolyam 4 (2×2) órás, rövide bevezető után vízre-szállunk, és ott gyakorolunk. A tanfolyamhoz minden szükséges felszerelést biztosítunk (mentőmellény, trapéz neoprene ruha), de ha van már sajátod, akkor azt is elhozhatod.

  • Hajó finombeállítás, árboc, árbocforgató, vitorla beállítások
  • Genakker kezelés
  • Trapézolás kormányosként
  • Vitorlázás Up&Down pályán

Mit tartalmaz a VÖWS/VDWS igazolvány csomag?

Ha szeretnél nemzetközileg is elismert katamarán igazolványt szerezni, a tanfolyam elvégzése, és a gyakorlati vizsga teljesítése után megszerezheted a nemzetközi katamarán jogosítványt. A gyakorlati vizsgán önállóan fel kell szerelned a hajót, elindulni, bemutatni az alap manővereket és biztonságosan kikötni. Az igazolvány mellé megkapod a VDWS 40 oldalas munkafüzetét is, ami bár német nyelvű, rengeteg színes ábrával és fotóval segít a felkészülésben.

Jelentkezz most a katamarán tanfolyamra, hogy minél előbb átélhesd a víz felett száguldás élményét!

>

Segítség használt kishajó vásárláshoz

Kinek éri meg használt kishajót venni?

Ebben a cikkben használt vitorlás kishajó (csónak) vásárlásához szeretnék tippeket adni. De kinek éri meg egyáltalán használt vitorlást venni? Általánosságban igaz, hogy az új hajó a jó hajó. Vagyis aki megteheti, biztos nem jár rosszul egy új hajó vásárlásával. Sajnos azonban ez nem olcsó mulatság. Egy átlagosan felszerelt 4-5-6 méteres, 2-3-4 személyes kisvitorlás  új ára 4-7000 EUR körül van, a verseny változatok pedig akár ennél többe kerülnek. Ez tehát 1,5-3 M Ft-ot, vagy többet jelent, ami figyelembe véve a gyors értékvesztést, és a hazai vitorlázó szezon rövidségét, bizony nem kevés. Ha nem versenyzésre használjuk, akkor valószínűleg észszerűbb választás egy használt hajó.

Szerencsére használtan jóval olcsóbban találhatunk megfelelő példányt, akár az új ár egy tizedéért is. Avatatlan szemnek azonban nem is olyan egyszerű megkülönböztetni a használható vitorlást a menthetetlen romhalmaztól. A legjobb egy tapasztalt hajóépítő/javító véleményét kikérni, de ha erre nincs lehetőség, az alábbi tanácsok hasznosak lehetnek.

Nem mindig ilyen egyértelmű a használt hajó állapota

Hajóbérlés

Hajóvásárlás előtt érdemes még számításba venni a hajóbérlés lehetőségét is. Bizony a megvásárolt hajót tárolni kell télen-nyáron, megfelelő szállító eszköz és vízre rakó hely kell neki. A legóvatosabb használat mellett is folyamatosan cserélni kell a kopó alkatrészeket, és időszakosan teljesen szervizre lesz szükség. Havi, vagy heti egy-két használat esetén valószínűleg jobban megéri bérelni. Szintén nagy előnye a bérlésnek, hogy tetszőlegesen sok típust ki lehet próbálni, ráadásul mindig oda lehet menni, ahol éppen a legjobb a szél 🙂

Használt hajó típusok

Számtalan különböző hajótípust gyártanak és gyártottak az utóbbi évtizedekben; sportos, kényelmes, biztonságos, tágas, könnyen szállítható hajókat, mindenki megtalálhatja a megfelelőt. Itt nem fogom részletezni a különböző típusokat, de olyat érdemes nézni, amit itthon, vagy a környező országokban (Ausztria, Németország) nagy számban gyártanak/gyártottak, használnak.

Kalóz Magyarországon az egyik legnépszerűbb típus

Nem mindegy ugyanis, mekkora kínálatból tudunk válogatni. A használt hajókhoz ráadásul előbb-utóbb alkatrészekre lesz szükségünk, és a fogyó eszközöket (vitorlák, veretek, kötelek stb) is cserélni kell majd. Nem mindegy, hogy az USÁ-ból, Ausztráliából, vagy a szomszéd vitorlás klubból lehet beszerezni a szükséges holmikat.  Legjobb választás egy aktív, vagy nemrég még aktív versenyosztály típust választani, így biztosan mindig lesz alkatrész utánpótlás a versenyzők levetett cuccaiból 🙂

2012-es olimpiai osztályok

Hajó építési technológia

Ebben a méretben szinte kizárólag GRP/GFK azaz üvegszál erősítéses műanyag hajókat lehet találni, de előfordulnak még fa, illetve újabban thermoplastic (fröccsöntött műanyag) építésűek is.

A fa hajók gyönyörűek tudnak lenni, egy jó anyagból, jól megépített és karban tartott példány fel tudja venni a versenyt az új műanyag hajókkal szemben is. A baj csak az, hogy egy ilyen hajó a sorozat gyártott műanyag hajó árának többszörösébe kerül, aki olcsót keres, az nem ilyet fog találni. Az olcsón árult fa hajók szinte mind menthetetlen roncsok már, amin csak a teljes újraépítés segíthetne. Szinte biztos, hogy egy új hajó árát, és végtelen mennyiségű munkát kéne befektetni a feltámasztásához, vagyis ha lehet, messzire kerüld az ilyeneket!

A fahajók jellemző sorsa az enyészet, vagy újraéledés virágláda-játszótér-pad-bárpult formában

Újabban egyre jobban terjednek a thermoplastic hajók, amik karbantartás mentes használatot, törhetetlen hajótestet ígérnek. A valóságban ezek a hajók nehezebbek, puhábbak, és nem, vagy nagyon nehezen javíthatóak. Mivel még nincsenek olyan régen a piacon, nem lehet biztosat mondani a megbízhatóságukról, de minden esetre egyre több gyártó kezd átállni a technológiára.

Egy modern thermoplastik hajó

Az üvegszálas műanyag hajók a 60-es évektől kezdték felváltani a fa hajókat, és hamarosan egyeduralkodóvá váltak. Az ilyen hajókat viszonylag könnyű sorozatban gyártani, meglehetősen tartósnak bizonyultak, és akár házilag is könnyen javíthatóak. A technológia és az alapanyagok, főleg a műgyanták rengeteget fejlődtek az évek során. Az új hajók könnyebbek, erősebbek és merevebbek mint a régiek. A műanyag hajók a használattól előbb utóbb meggyengülnek, “kipuhulnak”, de a 80-as évek előtt gyártott hajók eredetileg is gyengébbek voltak még, ezek sportos, nagy teljesítményű vitorlázáshoz biztosan nem alkalmasak már.

Hajó gyártók

Valaha az volt a jellemző, hogy egy bizonyos hajótípust több műhelyben is gyártottak, a népszerűbbeket minden országban, akár több helyen is. Persze ezek nem voltak azonos minőségűek, van olyan gyártó ami a tartós, és olyan, ami a könnyű hajókról ismert. De olyan is, amit jobb elkerülni 🙂 Az ideális eset, ha ismert, még ma is működő, és közelben található műhelyből származó hajót választunk. Így reménykedhetünk valami terméktámogatásban, alkatrész vagy információ ellátásban. Általánosságban a (Nyugat)Német, Osztrák, Francia, Angol és skandináv gyártókkal nem lőhetünk nagyon mellé. Még mindig a jobbik eset, ha legalább megtalálható a gyártó táblácskája a hajótesten, így legalább az évjárattal és ez eredettel tisztában leszünk. Ha azonban semmilyen információ nem található a gyártóról a hajón, akkor nehezebb dolgunk van. Így is elképzelhető, hogy jó a hajó, de nagyobb esély van arra, hogy házilag épített, vagy felújított már.

Plakett a sorozatszámmal és a szövetség igazolásával

Ellenőrző lista hajó vásárláshoz

Legjobb a kiszemelt hajót kipróbálni vásárlás előtt, legtöbbször azonban erre nincs lehetőség, mert éppen nincs vitorlás szezon, vagy a hajó nincs is víz közelében. Ilyenkor ha lehet, kérdd meg az eladót, hogy legalább a parton rakja össze, és úgy mutassa meg a hajót. Ha erre sem hajlandó, vagy nincsen rá lehetőség, akkor nagyon óvatosnak kell lenned. Könnyen előfordulhat, hogy nincsen meg minden alkatrész, vagy nem passzolnak egymáshoz. Egy-egy hiányzó fő alkatrész (pl. egy katamarán schott rendszer, vitorla, vagy kormánymű) önmagában is több ezer eurós tétel tud lenni. A legjobb előre elkészíteni egy ellenőrző listát,  minden alkatrészt egyenként kiteríteni és ellenőrizni, hogy hiánytalanul megvan-e. Hogy működik, az persze csak az első vízre szálláskor fog kiderülni 🙂 Az elterjedt típusok használati útmutatója elérhető az interneten, így ellenőrizhető, hogy megvannak, és eredetiek-e az alkatrészek.

Alkatrész lista egy katamarán útmutatóból

A hajótest külső állapota

Szerencsére a kishajók külseje ránézésre is árulkodik a hajó állapotáról. Az építési technológiából adódóan az üvegszálas (poliészter) műanyag hajók gyárilag nem festve vannak, hanem anyagában színezett gél (gelcoat) réteg borítja őket. Ez a réteg nem utólag kerül rá, hanem éppen ellenkezőleg a negatív formában (sablonban) a hajótesttel együtt szilárdul meg, lényegében megegyezik a hajótest anyagával. Tehát a gélezés állapota lényegében a hajótest állapotát is jelenti. Egy csillogó, tükrös felületű eredeti gélezés szinte újat, egy matt, karcos gél használtabb hajót jelent.  A jobbik eset, ha a gélezés eredeti, mert legalább látszik minden hiba, repedés, puhulás, javítás. Ha a a gélezés már nem eredeti, vagy át van festve a hajó, az a legtöbbször azt jelenti, hogy súlyosan, nagy felületen, vagy nagyon sok helyen sérült volt, vagy nagyon-nagyon régi. Még inkább intő jel, ha a kishajó algagátlózva van. Ez azt jelenti, hogy a vízen tárolták, ami az állandó rázkódás miatt mindig nagyobb igénybevételt jelent, mintha a szárazon tárolták volna.

Ilyen néz ki egy új hajó gélezése

A hajótest szerkezeti állapota

Jobb esetben, ha a hajó külsőleg (gélezés) újszerűnek és sérülés/javítás mentesnek bizonyul, akkor elvileg nem kéne aggódni a szerkezeti állapot miatt. Egy jól megépített műanyag hajónak évtizedekig bírnia kell a használatot. Ha azonban a hajó ránézésre is erősen használt, régi (20-30 éves vagy régebbi), vagy láthatóan javítva volt, akkor mindenképpen ellenőrizni kell a szerkezeti állapotát is.
A deck és a héj állapotát könnyen leellenőrizhetjük, mindenhol merevnek kell lennie, ahol kézzel be tudjuk nyomni, ott bizony már ki van puhulva, és javításra szorul. Különös figyelmet igényel az árboctalp, a kormányveret és a svertház, és az árboc merevítők bekötési pontjainak környéke. ezeknek a helyeknek nagy terhelést kell bírniuk, sérülés, repedés, puhulás mentesnek kell lenniük.

A műanyag hajókban is lehetnek fa részek

A legtöbb műanyag hajó építéséhez a szerkezetileg fontos helyeken használtak fát vagy rétegelt lemezt is, a régi hajókon először ezek mennek tönkre. Problémás tud lenni még az alsó és felső héj összeillesztése, illetve a svertház beépítése is, a házilag vagy kevésbé jó műhelyekben épült hajók általában ezeken a helyeken esnek szét először.

Az alkatrészek állapota

Ha a hajótest állapota megfelelő, akkor már csak az alkatrészeket kell ellenőrizni. A kötelek és vitorlák persze fogyó eszköznek számítanak, de nem mindegy, hogy mikor kell őket cserélni. Az árbóc, bumm, drótok és veretek többnyire alumíniumból, vagy saválló acélból készülnek, vagyis elég tartósak, inkább csak a sérüléseket, hibákat kell ellenőriznünk. A műanyag, mozgó, csapágyas és rugós alkatrészek; csigák, sínek, kocsik, klemek már inkább hajlamosak a kopásra. Tanácsos mindent mozgás, működés közben ellenőrizni.

>

Hajós jogsi – Milyen kell?

VDWS katamarán jogosítvány

Az első kérdés ami a legtöbb emberben felmerül, ha hajózni, vitorlázni szeretnének, hogy kell-e, illetve milyen “jogsi” kell a hajóvezetéshez. A rossz hír az, hogy nincsen egyszerű válasz a kérdésre. Nem létezik olyan, az autóshoz hasonló, egységes, mindenhol elfogadott papír vagy képesítés, amivel vezethetjük a hajókat.

Hogy miért? Gondoljunk csak bele, az autózásnál az utak, csomópontok, hidak, alagutak 100%-ban mesterségesek, nemzetközi szabványok alapján vannak megépítve. Ennél fogva a világon mindenhol ugyanolyanok(a minőséget most ne nézzük). Hasonlóan, a közlekedési szabályok is nemzetközi egyetértésen alapulnak, és szinte mindenhol megegyeznek. Autókból sem létezik egyszerre 3 és 300 méter hosszú, nagyjából hasonló mind. Ezért működhet, hogy egy jogosítvánnyal bárhol vezethetünk autót.

Az autópálya az egész világon ugyanolyan

Ezzel szemben a hajózás túlnyomó részben természetes “utakon”, vagyis a folyókon, tavakon, tengereken történik. Ezek, és a hajózást befolyásoló külső tényezők (időjárás, szél, áramlás, hullámzás, medermélység stb..) nagyon eltérőek és változékonyak tudnak lenni. A hajó típusok között is óriási különbségek vannak, méretben, irányíthatóságban, hajtásban, műszerezettségben, stb.. Teljesen más felkészültséget igényel egy óceánjáró utasszállító, és egy tavi kis vitorlás vezetése. Ezért nincsen és nem is lehetne egyetlen hajós képesítés. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy nincsen egységes nemzetközi szabályozás, az egyik ország papírját nem feltétlenül fogadja el a másik hatósága. Persze léteznek nemzetközileg elfogadott szabályok és egyezmények, másképp nem működne a tengeri hajózás, de azért elég nagy az összevisszaság. Most főleg a kedvtelési célú, azaz hobbi/rekreációs vitorlázásról és papírokról lesz szó.

Viharos tenger – A természetes vízek és hajók is nagyon változatosak

Mikor nem kell semmilyen papír?

Az első, amit el kell tudni döntenünk, hogy szükségünk van-e egyáltalán papírra a hajózáshoz. Jó hír, hogy Magyarországon nem kell kell minden esetben jogosítvány. Saját vitorlás vízi sporteszköz (szörf és katamarán 29 m2 vitorlafelület alatt) illetve vitorlás csónak (7m hajóhossz ÉS 10m2 vitorlafelület alatt) vezetéséhez nem kell vezetési engedély, a jogszabály (HSZ, Hajózási szabályzat) szerint elég ezeknek a feltételeknek megfelelni:

  • betöltött 14 életév
  • úszástudás
  • a jármű vezetéséhez szükséges tudás és tapasztalat
  •  a vonatkozó vízi közlekedés szabályok ismerete és betartása
  • a jármű vezetéséhez szükséges fizikai és szellemi állapot (pl.ittas vagy bódult állapotban tilos)

Mikor kell papír?

Mindenképpen szükségünk lesz hajóvezetői engedélyre (hajós jogsira) Magyarországon is, ha a csónaknál (7m hossz, 10 m2 vitorla) nagyobb hajót szeretnénk vezetni. Ha bérelünk, akkor csónak esetében is igazolni kell valahogy a tudásunkat. Külföldön szinte minden esetben szigorúbbak a szabályok, még a legkisebb sporthajók bérléséhez is kötelező tanfolyamot elvégezni, vagy nemzetközileg elfogadott képesítéssel igazolni a tudásunkat.

Milyen papírra van szükségünk?

Mivel nincs általánosan elfogadott hajós jogosítvány, érdemes előre átgondolni, hogy mire lesz szükségünk. A kérdés, hogy milyen hajóval szeretnénk vitorlázni,  illetve, hogy hol (Magyarországon, Európa belvizein: tavakon és folyókon, tengeren part közelben, nyílt tengeren..) Az alap esetek általában a következők:

→ Csak Magyarországon (Balaton, Velencei-tó, Fertő-tó, stb..) szeretnénk sporthajóval (vitorlás csónak), vagy sporteszközzel (szörf, kite, katamarán) vitorlázni
–>> Nem kell feltétlenül jogosítvány

Külföldön is szeretnék vitorlázni (bérelni) sporthajóval (vitorlás csónak), vagy sporteszközzel (szörf, kite, katamarán)
–>>Valamilyen nemzetközileg is elismert szervezet által kiadott képesítés:
-Német érdekszférában : VÖWS/VDWS Windsurfing, Kitesurfing, Segel, Catamaran Lizenz
-Angolszász érdekszférában : RYA Dinghy – Multihull Sailing Level 1-3, IKO Kiteboarder Level 1-4

RYA angol vitorlás jogosítvány

→Itthon vagy Európa belvizein szeretnénk hajózni nagyobb (20m-ig) hajóval
–>>Magyar kedvtelési célú kishajó vezetői engedély

Magyar belvízi hajóvezetői engedély

Tengeren szeretnénk hajózni nagyobb vitorlás hajóval
–>>Európában: az adott országban elfogadott hajós képesítés. Nem létezik általánosan elfogadott jogosítvány, az országok hatóságai vagy elismerik a másik országból származó képesítést, vagy nem 🙂 Vannak jobban elismert, de nehezebben megszerezhető papírok (pl. magyar I-IV osztályú tengeri hajóvezetői engedély) és kevésbé elismert, de könnyen megszerezhető igazolványok (Horvát tengeri jogsi)
–>>Európában, és azon kívül :  ICC International Certificate for Operators of Pleasure Craft sok helyen, de nem mindenhol és nem kötelezően elfogadott papír

Horvát tengeri “B” jogosítvány

A nálunk megszerezhető igazolványok

Szerencsére ezek szerint a nálunk bérelhető vitorlás hajók, katamaránok, szörfök egyikéhez sem kell jogosítvány.  Ha külföldi nyaralás alkalmával is szeretnél sporthajót bérelni, vagy a tanfolyamok elvégzéséről mindenképpen szeretnél papírt, akkor a VÖWS/VDWS szörf/vitorlás/katamarán jogosítványt tudod nálunk megszerezni.

>

Bringatúra és vitorlás szezon nyitás 2019 04 19


Idén is hagyományosan húsvétkor indítjuk a szörf és vitorlást szezont! Április 19-én pénteken bringatúrát és borkóstolót szervezünk Kötcsére, utána hétvégén pedig vitorlás és szörfös szezonnyitó lesz a Viharsarokban!.🚵‍♀️ 🌊

Bringatúra info:

Gyülekező a Viharsarokban, 04. 19 -én pénteken 9.30-kor.
A túra kb 2x20km, az útvonal: Földvár-Szántód-Köröshegy-Kereki-Kötcse-Szárszó-Földvár
Visszaérkezés kb du 4-5-6 körül

A túra ingyenes, korlátozott számban tudunk kölcsön bringát adni, de a bérlésben is tudunk segíteni.

Borkostoló info:

A borkóstoló Kötcsén a Gutman Pincében lesz, ahol választani lehet:
– Borkóstoló (6 féle Gutman bor + 1pálinka) 2500Ft
– Borkóstoló borkorcsolyával (borkóstoló + házi sajttál, zsíros kenyér zöldségekkel) 4000Ft
– AntiAlkoholista menü1 (házi sajttál gazdagon) 2000Ft
– AntiAlkoholista menü2 (babos-rozmaringos gulyás (sertés) 2500 Ft
– AntiAlkoholista menü3 (marha/szarvaspörkölt, nokedli, savanyúság ) 3000Ft

A gulyás/pörkölt rendelést előre le kell adni, hogy elkészíthessék nekünk.

Jelentkezés és részletes info:

https://www.facebook.com/events/310166966364879/permalink/321521891896053

>

Balatoni kajak-kenu történelem

Neked mi ugrik be elsőként a Balatonról?  Talán nem tévedek nagyot, ha feltételezem, hogy nem a kajakozás vagy a vízitúra 🙂

Egészen az utóbbi időkig nem nagyon lehetett látni a Balatonon kajakosokat, vízitúrázókat. Vajon mi lehet ennek az oka? Magyarországon kifejezetten népszerű az evezés és a vízitúrázás,  a Balaton is tökéletes helyszín hozzá, és valóban egyre többen keresik ezt a lehetőséget. A Balatoni nyaralás, és a vízitúrázás is a legnépszerűbb nyári programok közé tartozik, ezért is érthetetlen, hogy miért nem látni több vízitúrázót a Balatonon, miért nincs több evezős klub.

A Balaton kora tavasztól késő őszig tokéletes helyszín az evezésre

Részletek

>

Miért Balatonföldvár?

Miért érdemes szörfözéshez, vitorlázáshoz, evezéshez, vagy nyaralásod helyszínéül éppen Balatonföldvárt választanod? Tény, hogy vannak népszerűbb, közelebbi, vagy ismertebb helyek, de hiszek abban, hogy nem fogod megbánni, ha minket választasz!

Részletek

>